bloggstyle.blogg.se

Fjällen

Nu har jag jobbat i 2 veckor och det känns verkligen konstigt, men ändå skönt att slippa tänka så mycket.
Nu är det projektet klart så idag är jag ledig, hemma med Tilda. Jag fick såklart jobba mer.. hela vintern om jag så ville,  men vill jag? det är frågan, jag hade ju tänkt jobba månaden ut iaf, men vi får se :)

I fredags for vi till fjällen, så på lördagen tog vi en fjällvandring, till ett vattenfall, fint var det verkligen.. men jobbigt! Det var uppför hela vägen och såklart bar jag Tilda.. men vi köpte ett nytt bärsele innan vi for, med ryggplatta och det funkade kanonbra, inge ont i ryggen för mig :D men på nervägen fick Robin ta henne istället, jag var ju så rädd för att halka =/

Söndag var det hemfärd och då tog vi OMVÄGEN genom Norge, och hur fint var inte de !! :D helt sjukt, varför kan de inte se ut så i Sverige! Så nästa gång ska vi ta hela trollstigen tänkte vi.. där har jag åkt när jag var liten, men minns inte speciellt mycket :P Tilda tyckte nog inte att de var lika kul som vi tyckte igår.. blev lite lång bilfärd ! men men :) I Bräcke på väg hem blev vi ståendes ett tag, en viltolycka.. en motorcyklist som hade krockat med en älg! herregud han måste haft änglavakt.. fick föras till Östersunds sjukhus i helikopter, kom lindrigt undan med en bruten arm läste jag imorse. Älgen dog direkt och motorcykeln var bara skrot. Finns det något värre som kan hända en motorcyklist än att krocka med en älg.. tur att han klarade sig !

Nu kom snickaren och ska lägga golv i badrummet uppe så nu måste jag nog stänga ner här :P

Uppdaterar med bilder från dopet senare ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Stolleprov. Sitta och åka så långt med Tilda som är så liten. Jag får verkligen hoppas att ni stannade många gånger och vilade, så hon fick komma ur barnbilstolen och "sträcka" på sig. Farmors lilla älsklingen. Skall mamma och pappa åka så där långt nästa gång får du nog stanna hemma med farmor eller mormor. Det är väl en bra lösning, eller?????? Tror inte mamma och pappa tycker det. Kram till er.

2009-09-14 @ 12:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0