bloggstyle.blogg.se

Lördag

Idag är det lördag och Robin är ute och kör skoter i de fina vädret, och jag blir faktiskt lite avis. Brukar försöka komma ut och ta en liten promenad iaf, men de är inge kul när man är så klumpig. känns som att jag vill komma ut och göra något, inte bara gå en sväng =/ Önska man hade en hund man kunde vara ute en stund med.. Men de kommer de med i framtiden.
15 kg låter inte alls så kul. Förstår inte vart all den vikten är, men jag ska göra allt för att det ska försvinna när lillen är ute !

Tagit det ganska lugnt idag, men kände att jag var tvungen att städa rent i köket, plockade i och ur i masken, diskade undan middagen igår och mitt upp i allt fick man såklart en förvärk, inte roligt.. då är de bara att gå och lägga sig i soffan. Säger bara stackars Robin när mina riktiga värkar kommer igång,,,hua! jag blir inte på bra humör när jag har ont.
Det är ju så typiskt när man känner för att plocka undan lite att de där kommer igång, men de är kanske därför dom kommer igång också.. men nu är köket fint iaf !
Såg på rent hus förut och tror de var där jag fick insperationen, hua vad smutsigt dom hade de, BLÄÄ!!
Men man fick ju några tips på köpet, provade ett nu.
UGNEN: Spruta på såpa blandat med vatten i hela ugnen, sätt ugnen på 100 grader och låt vara i 20 min typ. Så ska de vara superlätt att bara torka bort. Jag hade ingen såpa så jag tog vanlig rengöringsmedel och det funkade inte lika bra tycker jag :P men rent blev det, förutom glaset !

Ska köpa några citroner sen också så ska jag prova göra ren mikron också.
Skär några skivor citron och lägg i en skål med vatten, ställ i mikron och kör 1 min på 600w. torka rent. 
Citronen drar då ur smutsen och bakterier osv.. :P
Skulle tydligen också funka väldigt bra och dessutom lukta väldigt gott :)

Kommer ihåg från förut då jag sett de där programet att man kunde tömma kylen och skära en citron på mitten och ställa den där i typ ett dygn. så skulle de bli fräscht igen :)
Det finns mycket enkla knep :P Kom gärna med fler, snappar upp de mesta!

Nu har ja vilat ett tag till och ska se om de finns nå mer jag kan göra :P

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0