bloggstyle.blogg.se

Hemmafru

Min hemmatid har nu startat eftersom jag inte klar av mitt jobb när jag bara blir större och större. Som tur är får jag ut hel havandeskapspenning nu i 60 dagar innan bebben kommer :)
Robin tycker det är väldigt bra att ha en hemmafru :P Så fint och städat det kommer att vara hemma nu jämt säger han..
Men det är ju mest tråkigt, jag är ju inte alls van att vara hemma så här mycket. Men jag måste väl vila också antar jag!
Men tiden går ju så sakta när man bara ska gå och vänta på att det ska bli april =/

Jag är i vecka 31 så det ska bara vara 9 veckor kvar så jag får väl stå ut! sen kommer det att bli fullt upp :)
Jag ska tapetsera barnrummet innan den tittar ut också. Men jag tycker att det är så svårt med bara neutrala fäger, eftersom vi inte vet vad det blir för något. Men jag ska försöka hitta några med mönster på som passar :)
Jag ska också hitta något fint trägolv som passar ihop med tapeten, inte det lättaste det här.

Igår var jag till Carro Vince o Levis, lekte lite sen for vi och handlade mat. Du är en kämpe Carro, inte lätt med 2 små samtidigt. Så vi tog en varsin kundvagn som barnen kunde sitta i. sen blev de så trötta så de somnade på vägen hem. Väl hemma hade vi ju köpt grillad kyckling och potatissallad som vi åt med våra arbetande karlar :P hehe.

Undra om Vince o Levis får en killpolare eller om de får en till flicka att leka med :P Det är mycket som snurrar runt i huvudet, vad blir de för någon, hur kommer den se ut, vem kommer den bli lik, hur kommer den att vara.. Tänk om våra namn som vi kommit på inte passar in på den ?

Robin kommer dagligen med en hel del roliga kommentarer, han tycker tex. att jag börjar bli lite väl stor och att det räcker nu. Han sa att han var lite orolig att magen skulle sprängas annars, haha !

Han hade ju berättat för mig att det går ett rådjurs stråk tvärs över våran gård, men jag har väl inte tänkt mer på det..
Men jag kom hem en lördag morgon efter att jag hade jobbat och lite mörkt var det fortfarande. Då hör jag hur det prasslar som fan bakom mig, min första tanke var ju såklart: Är robin vaken redan??
Vände mig om och där stod 2 rådjur o blängde på mig :P hehe, precis utanför dörren. men de blev snabbt rädda och sprang iväg.

well well, nu ska ja gå och hänga tvätt och köra igång en till maskin innan robin kommer hem och jag ska börja förbereda maten.

Sköt om er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0