bloggstyle.blogg.se

Dopet

Nu i lördags den 22a augusti döptes våran dotter till Tilda Camilla och gud så vacker hon var! som alltid :)
Hon hann såklart inte med att sova innan dopet så lite gnällig var hon innan hon fick nappen, och då somnade hon på stört på pappas arm, lillgumman. Sen var hon supersnäll mot oss och prästen :P Emma och hennes syster sjöng en helt otroligt fin låt, som Emma gjort speciellt till Tilda. den kan ni se på Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=p98Kqt1x2YU

Efter dopet blev det massa fika, bl a smörgåstårta :) Och mycket fika var det, eftersom hela 60 pers kom :)
Blev presentöppning också, Tack alla så himla mycket för alla fina presenter!

Min renovering är klar, och SÅ fint blev det, kan inte annat än vara nöjd :)
Var in på BOOM igår, och tittade på rea avdelningen. Hittade 2 helt perfekta hyllor, precis vad jag letat efter! och på rean dessutom *me happy*.  köpte 2 st små hyllor som jag nu satt upp på varsin sida om sängen. Eftersom jag inte vill köpa några sängbord. Och även det blev snyggt ;)
Var in på ikea med sandra, köpte en matstol till Tilda, och så stor hon ser ut i den !
Hon provade dessutom sin första smakportion idag, inte speciellt gott såg de ut, men hon ska få äta igen imorgon :)

Idag skulle jag och Tilda följa med pappa Robin på jobbet. men efter att vi ätit på mcdonalds och på väg till lastbilen såg ett rökmoln komma upp från motorn blev ståendes efter vägen. En slang till kylaren var sönder :(
Snabbt ringa efter hämtning så robin kunde komma till jobbet. så jag och Tilda fick stryka den saken och istället bogsera hem den med hjälp av Nadja och Fredrik, tack för hjälpen :) Nu ska jag ta och ringa till Robin och se om han ska ha hämtning, för han har ju ingen bil ;P hehe. Så de var bil nr. 2 trasig.. min står ju hemma hos mor o far med trasig startmotor =/ BMW ska ju vara bra bilar!

Lilla tildan har nu sovit sedan 19.. hon grinade konstant sedan vi kom hem med bilen.. så jag la "grinungen" och hon somnade direkt..

nu ska jag leta reda på vart jag lagt kameran så jag kan knäppa lite bilder på allt som händer oss

Kommentarer
Postat av: Erika

Tjingeling!



Var ni på infon om mat den 19:e? Missade det tyvärr pga långvarig förkylning, men ska börja ge Nathalie smakisar nu har jag tänkt. Det har varit mkt i sommar med både 30-års kalas för Svenne samt mormors begravning, åsså lillans dop den 15:e... Det gick iallafall jättebra, hon somnade tom i prästens famn, haha.



Dags för mig att sussa nu tror jag, lillan somnade först kl 01, förstår inte att hon ska böka på och vända och vrida sig femtioelva gånger innan hon somnar, det är en riktig liten piggelin man har dagtid, men sen när hon väl somnar för natten så sussar hon ju jämt 9-12 timmar i sträck. Duktig tjej! Måste dock försöka få henne att somna tidigare på kvällarna, får bli veckans projekt!



Mvh Erika

2009-08-27 @ 02:31:58
Postat av: Linn

Jättefin låt! Tror säkert att dopet var underbart!:D Många kramar

2009-08-28 @ 01:38:53
URL: http://adjoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0