bloggstyle.blogg.se

Fredag..

Idag är det fredag, men eftersom jag hade onsdag igår så känns det lite konstigt :P

I veckan var jag in till veterinären med 2 av mina  3 katter.. då de blivit så magra. Jag misstänkte att de hade samma fel som Maja.. :( och min misstanke blev till sanning, faaaan!
På undersökningen hittade han inge fel, men blodprovet gjorde däremot det.  De har en ärftlig njursjukdom, och eftersom dom alla är släkt så hade dom samma sak.. Den är obotlig men man kan fördröja processen genom att de dom specialkost och medicin varje dag resten av deras liv, men hur mycket man än tycker om dom så känner jag inte att det är värt pengarna när dom ändå är sjuka.. Det var igår jag verkligen insåg att jag skulle förlora min älskade Zacke. Jag låg i sängen och bara kramade om honom och grät.. Han är verkligen en fantastisk, unik och oersättlig katt för mig. Han är som en liten hund, Kommer när jag ropar eller när jag visslar efter honom. Och han ska alltid sova vid min sida. Det finns ingen katt som du.. Jag var med när du föddes och jag kommer att finnas vid din sida när du dör.. Jag ska försöka njuta av tiden jag har kvar med dig. Kommer jag någonsin att vilja ha någon ny katt ? Det får tiden avgöra..

Jag har redan förlorat en katt i denna sjukdom och nu kommer jag inom kort förlora två till.. Om hur lång tid vet jag inte.. veckor ? En månad? Vi får se om vi måste avliva dom för deras eget bästa.. inte ett lätt beslut iaf.. Vi har ju den 3e katten  som inte har några symptom ännu, men risken är stor att han också har denna sjukdom.

Jag är bara så glad att jag har min Tilda som lyser upp min dag när annat känns tungt!



Hon har nu sovit i sin egen säng två eller kanske tre nätter och det funkar bra.. var lite rädd att hon skulle märka att vi inte fanns där men de verkar gå bra : ) Var också lite fundersam över om jag skulle höra henne när hon vaknat, för jag brukar ta upp henne innan hon börjat grina.. men även de går alldeles utmärkt, skönt ! Nu måste jag bara fixa ordning lite där inne hos henne, vi har ju ställt in lite av våra prylar där inne som ska bort :P Sen blev det lite tomt i vårt sovrum där henne säng stog, så då har jag hittat en typ avdelare som jag ska ha liggandes med korgar i, snyggt hoppas jag det blir :D

Idag ska vi fara och äta hos mamma och pappa.. kotletter, mums ;)


Kommentarer
Postat av: Linn

Usch vad tråkigt vännen! Rå om dem riktigt mycket och uppskatta den tid ni haft tillsammans, de har ju haft en helt underbar familj att fått leva med i alla fall!:) Kramar om

2010-01-25 @ 20:54:48
URL: http://adjoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0