bloggstyle.blogg.se

torsdag

Igår var jag på läkarkontroll med lilla Tilda, och allt såg bra ut :) Hon väger nu 4200g och 56 lång.
Fick lite information om vaccinationer hon ska få, och dessutom skulle dom kolla upp om det var någon spruta vi skulle ta tidigare. eftersom vi ska till Thailand i dec, kanske viktigt att ta innan resan.
Vid nästa föräldraträff ska vi ha en kurs i spädbarnsmassage, hur kul låter inte det :D
och superbra att kunna, eftersom man kan lindra tex. magknip med det. så jag ska iväg och köpa en speciell olja bara.
Hoppas tilda kommer tycka att det är skönt, och inte bara skriker ? =/
Efter kontrollen for jag och besiktade chevan, lite småfel som måste åtgärdas tyvär. Därefter for jag och tilda och åt med Sofie på Ming palace. supergott som vanligt :P Därefter for vi hem hit en stund innan hon skulle hämta sin mamma på jobbet. Sofie är nu inne på dag 2 över tiden och jag vet hur det känns, men det är ju super nära nu iallafall :) Vi försökte få tilda som pratar samma språk att locka ut den, men hopplöst ;P haha. hoppas den lilla kommer idag!

Helgen var ju verkligen supervarm och skön, ute med båten hela helgen, drog en tur till skatan med emma,niklas och bermt. sedan till tjuvholmen med ett gäng till då det blev grillning och solning. så lite färg har man fått, men den lär ju försvinna innan nästa soliga dag kommer =/

och jag har verkligen fått ett måndagsexemplar på min vagn, jävla skit vagn!!
Nu har bromsen gått sönder, piggar som ska gå in i  hjulen för att låsa dem har blivit sne, så nu låser den bara på ett hjul, KUL! så nya bromsar är beställda och ska ta 2 veckor till leverans. så jag får använda den så här nu för jag kan ju inte vara utan vagn, och någon ersättning var det inte att tala om. Eftersom emmaljunga tydligen har rätt att laga samma fel 3 gånger innan det blir något sådant. och jag har ju haft 3 olika fel. Vad har jag gjort med vagnen, gått en promenad om dagen max. och bara på asfalt. inte ens de tål den alltså...

Nu i helgen är det cruising och då hoppas jag att det inte kommer nå regn, för jag vill vara ute och kika på alla bilar och träffa folk !
Nä dammsugaren väntar sen får jag se om det blir en kvällspromenad istället, eftersom klockan redan är 1 och hoppas att vagnen håller. Blir inte samma sak när robin jobbar eftermiddag och är hemma till nästan 1 innan han åker.

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

- jasså har du det, vad trevligt =) så kan vi vara likadana ;)

2009-06-05 @ 12:03:18
URL: http://santoo.blogg.se.se
Postat av: Sandra

2009-06-10 @ 12:41:30
URL: http://santoo.blogg.se.se
Postat av: Sandra

jo men inte med cykeln förstår du väl ;) med bil är indal viktigast ! :D

2009-06-10 @ 12:42:16
URL: http://santoo.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0