bloggstyle.blogg.se

Vecka 27 och VATTENSKADA

Skönt att vara inne i en ny vecka med graviditeten och magen växer, märkts så väl på kläderna. Nu har jag växt ur täckbyxorna till skoterstället också =/ Jag vill verkligen unvika att köpa mammakläder, för det är så onödig pengar och än så länge klarar jag mig :) Ska till barnmorskan nu på torsdag och kolla att allt är bra, ta blodvärden osv. Hon ville att jag skulle börja med järntabletter sist men jag plockade bara ut dom sen har jag inte ätit några =/ vill ju inte bli hård i magen, så vi får se vad hon säger :P Ska dit den 16 igen också.. mycket nu! När mamma var här igår fick hon känna en rejäl spark, så nu är hon nöjd mormor ;P Sen for jag till Timrå och åt godmiddag, för mamma och pappa firade nämligen att de varit tillsammans i 24 år.. oj oj lång tid de ! :P GRATTIS!

Vattenskada var det ja.. HUA
Började med att det var stop i avloppet på övervåningen som inte ville släppa. så vi misstänkte att ledningarna hade fryst nu när de var 20-25 MINUS i Indal. Så pappa min var snäll och kom upp för att hjälpa till. Då rev vi upp i taket i tvättstugan för att komma åt ledningarna och värma dem.. det släppte inte medan de var här. men vi fortsatte att värma hela kvällen.. vid halv 1 gick jag och la mig och då kom Robin (som satt vid datorn) uppspringandes och skrev: KOM FÅR DU SE! och då forsade det vatten från taket (i hålet som pappa gjort innan). och då menar jag verkligen att det sprutade ut vatten ! Dyngsura försökte vi stänga av huvudledningarna och efter mycket om och men lyckades vi.. men då mitt under allt ståhej hoppar Robin ner från pallen och landar på en vass grej (Som en spik) som gick rakt in i foten.. han trodde verkligen att den hade gått rakt igenom och det var inte långt ifrån, så då blev det inte bara vatten på golvet utan BLOD också.. FAN! Så då hade vanliga vattenledningen frysit sönder och typ "sprängts".. Tänk om Robin också gått och lagt sig.. vad hade hänt då.. för det hördes inte upp på övervången att vattnet forsade.. vill inte ens tänka tanken!

Vi pratade med en kille som vi känner som jobbar på ett försäkringsbolag (inte samma som vi har) och han sa att det skulle kosta upp mot 100 000 kr att renovera. så nu blir det att ta hit försäkringsbolag och se så vi bara kommer undan med en självrisk.. Då blir det alltså en ny tvättstuga och ett nytt badrum uppe minst..
Tur att inte barnet har kommit än för de skulle ja inte orka med allt ståhej och kaos !
Vilken bra början på 2009, hur kommer de här sluta..


Kommentarer
Postat av: Caroline

Men FY! Jag hörde att Robin hade berättat för Jimmy om olyckan :(

Hoppas verkligen det går bra trots omständigheterna!

2009-01-07 @ 09:03:01
URL: http://carr0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0